waar leg je de beste banden voor of achteraan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Amadea
12 jaar geleden
Over welke plek om de banden te leggen heb je het dan? In de winkel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op meen relatiesite misschien.

Antwoorden (2)

Meestal op de aangedreven wielen

Toegevoegd na 2 minuten:
Een BMW en Mercedes bijvoorbeeld achter.
Een Opel, Seat en Volkswagen bijvoorbeeld voor.

Wel moet je 4 goede banden hebben, anders riskeer je een boete en niet geheel onbelangrijk de grip op de weg die van levensbelang is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ plusje voor het begrijpen van de vraag plus een goed antwoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeacht of u voor- of achterwielaandrijving hebt, adviseert men om de nieuwste banden op de achteras te monteren voor meer veiligheid in onverwachte en lastige situaties (noodstop, scherpe bocht, enz.), vooral op een natte ondergrond. Talrijke testen hebben aangetoond dat het veel gemakkelijker is om de vooras onder controle te houden dan de achteras. De voorbanden slijten doorgaans sneller dan de achterbanden, vooral bij voorwielaandrijving waar tegenwoordig bij de meeste auto’s sprake van is.
Het slimste is om de beste banden achter te monteren. Een achterwielslip (overstuur)is namelijk voor de gemiddelde automobilist bijna niet te corrigeren, terwijl een voorwielslip (onderstuur) nog wel te corrigeren valt.

Desalniettemin geven veel garagebedrijven nog steeds aan, dat de beste banden beter op de aangedreven as kunnen. Echter dit is een misvatting.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.